Shopify a OpenAI spouští nákupy v ChatGPT

E-shopy na Shopify budou moct prodávat přímo v konverzacích s ChatGPT. Žádné odkazy ani přesměrování, jen příjemný nákupní zážitek.

Nedávno Tobi Lütke (Shopify CEO) představil vizi budoucnosti, kde mohou e-shopaři na Shopify prodávat všude tam, kde probíhají konverzace s umělou inteligencí. Dnes se díky partnerství s OpenAI posouváme o krok blíž k jejímu naplnění.

Každý den se lidé obracejí na AI, aby jim pomohla s rozhodováním. Z obyčejné otázky, třeba jak naplánovat večeři nebo vybrat dárek, se přirozeně stává nákupní okamžik. Už brzy si zákazníci budou moct koupit produkty od milionů e-shopařů, jako jsou Glossier, Spanx, Vuori, Away, Stanley 1913 nebo Steve Madden, aniž by opustili samotnou konverzaci.

Tobi Lutke Shopify OpenAI partnerstvi

„Nakupování se mění neuvěřitelně rychle. Lidé dnes objevují produkty v konverzacích s AI, nejen přes vyhledávače nebo reklamy,“ říká Vanessa Lee, viceprezidentka pro produkt ve Shopify.

„Díky tomu se e-shopaři mohou přirozeně objevit v těchto momentech a nabídnout zákazníkům možnost nakoupit bez narušení jejich zážitku. Je to opravdu vzrušující posun ve světě e-commerce.“

Miliony produktů propojené s ChatGPT

Shopify spojuje objevování produktů s reálnými daty – od cen a dostupnosti až po obrázky a varianty. Díky tomu se stovky milionů produktů stávají okamžitě dostupné v podobě, které AI dokáže využít. Když někdo požádá ChatGPT o doporučení, objeví se mu přímo nabídka zboží od e-shopařů na Shopify a může nakoupit bez zbytečných kroků navíc.

„AI zásadně promění způsob, jakým lidé nakupují. Díky Shopify můžeme být vždy tam, kde se naši zákazníci rozhodují, včetně konverzací s AI,“ říká Colleen Waters, viceprezidentka pro e-commerce ve společnosti Steve Madden. „To nám umožňuje naplno se soustředit na značku a zákazníky a zároveň zůstat v čele digitálního obchodu.“

E-shopaři mají jistotu, že jejich značka bude v nákupním procesu jasně viditelná a zákazníci vždy budou vědět, od koho nakupují. Objednávky se automaticky propisují do administrace Shopify, a to s přehledným přiřazením i transparentními poplatky. E-shopaři zůstávají oficiálním prodejcem, udržují si vztah se zákazníky a sami rozhodují, zda zákazník využije okamžitou platbu, nebo přejde na jejich vlastní e-shop.

„Naším cílem je, aby e-shopaři měli přístup k těm nejmodernějším možnostem už od začátku,“ doplňuje Vanessa. „Jak se naše platforma rozšiřuje, otevíráme nové způsoby prodeje, přičemž značka a vztah se zákazníky zůstávají vždy v popředí. Stavíme nástroje, které pomáhají růst všem – bez ohledu na velikost nebo zkušenosti.“

Nová podoba e-commerce pro éru umělé inteligence

Jakmile se stále více lidí obrací na AI při rozhodování o nákupech, Shopify zajišťuje, aby je tyto konverzace přirozeně dovedly k e-shopařům. To je nová generace chytrého nakupování s AI – transakce přímo v konverzacích, které dávají e-shopařům nové způsoby, jak oslovit zákazníky, aniž by museli měnit to, co už funguje.

A výsledek? Podnikatelé tráví méně času složitým hledáním nových prodejních kanálů a mohou se soustředit na to, co je opravdu důležité: své produkty, své zákazníky a svůj byznys. Zatímco jiní o možnostech AI teprve diskutují, e-shopaři na Shopify už prodávají přímo přes ChatGPT. O technické detaily se staráme my, aby se oni mohli plně věnovat růstu.

„Chceme, aby e-shopaři prosperovali v éře chytrého nakupování s AI,“ říká Vanessa. „Pomáháme malým značkám i světově známým firmám oslovovat zákazníky úplně novými způsoby.“

Protože budoucnost e-commerce není o tom jen reagovat na změny, ale být na ně připravený hned od začátku.

Zdroj: Shopify